top of page

ירח תשרי מלא / 29.9 סוכות / בדרך למלוכה


הירח המלא של תשרי (הראשון לשנת תשפ"ד) מגיע ב29.9 יום ו' בשעה 12:57 בצהריים, שעות ספורות לפני ערב חג הסוכות - במזל דגים הוודי (טלה הטרופי), באחוזת הירח השבתאית האחרונה לגלגל המייצגת את שיא ההתגברות על דיניו של אדון הקארמה.

הירח באוטרה בהדרפאדה מסמל את הצעדים הסופיים בהם רגלינו (דגים) צועדות, אחוזת ירח זאת מייצגת את שפע הכישורים עליהם עבדנו במהלך מסענו שהיה השנה האחרונה, היא העצים שהצמחנו בגינתנו הסמלית, הגשמים להם ייחלנו והחיבור המלא לאקאש - המרחב המופשט של הבריאה בו האחדות האנרגטית אינה ניתנת להכחשה. באיזור אסטרולוגי זה עלינו לבסס עצמנו לשם התייצבות, הוא נוגע להקמת בנייתנו הרוחנית דרך השקעה מלאה של רוחנו וגופנו יחד, זוהי הסוכה עליה אנו עומלים החל מצאת יום כיפור, בה אנו חוגגים בין היתר את סוף האסיף - יבול פירות הקיץ - וההודיה האדירה לבוראנו על אשר העניק לנו; התחלה חדשה, חתימה טובה וכמובן שחרור מחודש לעצמאות ממש בדומה לחגיגה בסוכות הראשונות שנבנו במדבר לאחר צאתנו ממצרים.

אדון הקארמה וראש הדינים שבתאי שליט אחוזת הירח ממוקם בבית ה12 מהירח המלא ומהווה הד לאיכויות החלקה הדגית הטבעית המקושרת לאובדן, לניתוק, לשחרור, לבידוד ולחלימה. עדיין בנסיגתו ולקראת שלביה האחרונים שבתאי מחזק את ניתוקינו הרגשיים ממעגלים חברתיים ואידיאולוגיים שונים מהם נפרדנו או אלה שאנו מרגישים בעצמותינו שעלינו להפרד מהם, שכן השארת התכנים הרגשיים והאנרגטיים המקושרים לאותם מעגלים בעבר היא שפותחת בפנינו את ההזדמנות לבנות את המרחב האידיאלי להמשך התפתחותנו ומעברו של שבתאי בביתו. אוטרה בהדרפאדה היא גם המרחב בתוך מזל דגים בו מרקורי מוצא את נפילתו, זהו השכל האינטלקטואלי שמאבד בהירות מחשבתית במרחב האנרגטי העדין בו הכל אחד, שם המיינד שוכח את שפת ההבדלה בין דבר והיפוכו ונאלץ להתאים עצמו לזרמי האינטואיציה הבלתי ניתנת להגדרה מילולית ופיזית. ואכן למחרת הירח המלא (30.9) מסיים מרקורי את הצל השני של נסיגת הקיץ שלו וחזרתו לנקודה בה החל את תהליך החישוב מחדש של ביטויו העצמי היצירתי מהווה אתגר ממשי עבורנו - בבית ה6 מהירח המלא נמצא את המכשול המרכזי להטהרותנו הרגשית בצורת האגו הישן אותו ביקשנו לפרק ולערוך מחדש בשכלנו במהלך הנסיגה.

מולות מרקורי ושבתאי מעידה על הקושי להיבנות מתוך אבותינו באופן שלא ישחזר את הפילוג המתבקש כשכל פרט מתוך הקולקטיב נטוע בעמדותיו הבלתי גמישות ביחס לצורת ניהול המלוכה האידיאלית. חשוב להדגיש שישנו הבדל אדיר בין ממשלה ומלוכה; ממשלה נובעת מיחסי גומלין חברתיים היררכיים שהאדם יצר, בעוד שמלוכה צומחת מתוך החברה ובאופן שנועד לשרת אותה בהתאם לרצון האלו-הי - הבדל זה מהותי ביותר לשם הבנתנו את המקום בו עמנו נמצא והגלות האימתנית שהסמכות השקרית שטוענת לזכותה לשלוט בנו ממשיכה לקיים ולחזק בעצם קיומה. המלוכה מיוחסת לשמש המאירה בקביעותה במהלך היום ובאופן מחזורי בלילה דרך הירח, היא לא מבדילה בין צדיק לרשע ומעניקה לאחד כמו לאחר את אורה, חומה ורפואתה, עושה מלאכתה ללא אפליה. הממשלה עם זאת קשורה במאדים, החייל הלוחם המבקש להגן על עמו בשדה הקרב או הפקיד הפוליטי המונע על ידי יצריו הנמוכים ושאיפותיו לכוח, מעמד וממון - לא סתם מרחב התעלותו של מאדים והפוטנציאל הגדול ביותר לתיעול האנרגיה האגרסיבית שלו שוכן במזל גדי השבתאי והנקבי הממוקד בשירות, בבנייה איטית ויציבה של מעמד ובהשפעה הנובעת משורשי החברה, השכבות התחתונות ו"חסרות המזל" שלה.



בחג סוכות זה המלוכה והממשלה נפגשות, השמש ומאדים יחדיו במזל הבתולה הוודי פועלות כגוף אחד כשהשמש כמובן מתוקף תפקידה הבכיר מובילה בעוד שעל מאדים לפעול בשמה, זהו החייל השומע לקולו של המלך, היצר בשירות הנשמה. השמש באיזור הריפוי העיקרי של מזל הבתולה הנוגע לתוצרת ידינו וכשרוננו הטבעי, מאדים אחראי לכך שכל אשר נגע בו יהיה יצירת אמנות מחושבת ומדויקת דרך כליו המשויפים ורווי הנסיון. חיבורנו ליצירתיותנו מהווה בירח זה הזדמנות לחלוק את אורנו האישי עם הזולת, זהו זמנה של אהבת החינם הכל כך נחוצה בקרב העם ומכאן ללא ספק גם ברמה האינדיבידואלית כל אחד ואחת מאיתנו צמאים לאחר ימי הדינים של תחילת תשרי לקצת חסד, קצת נתינה ופריצת הגבולות המפרידים בין אדם לחברו ובין מגזר לשכנו על מנת להביא לריפוי - השירות אליו כולנו נקראים. ככל שנתעל את כישורינו היצירתיים ללא בקשת תמורה וללא התחשבנות כך נוכל לזכות לשפע שחציו השני של חודש תשרי מציע עבורנו, אם ידנו תהיה פתוחה ומושטת לאחר מתוך רצון אמיתי לתת ובלי כוונה לקבל שום דבר בחזרה - נקבל שבעתיים. אם ידנו תשאר קמוצה ודורשנית, נמשיך לזמן לעצמנו אגרסיה הנובעת מהקורבנות בה אנו משאירים את עצמנו כשאנו מלכתחילה מסרבים להיות במקום של נתינה נקיה ואהבת החינם ההכרחית עבורה.



לונוס יש עוד שבוע לסוף הצל השני של נסיגת הקיץ שלה בשמחת התורה, בבית ה5 מהירח ובמעבר הגנדנטה הקארמתי מסרטן לאריה ישנם לחצים רבים על לבנו הנובעים מהעבר ומההיסטוריה הגנטית והרוחנית ממנה אנו מגיעות. הקארמה שנועדה להפתח בירח מלא זה דווקא מהווה פירות מעשינו הטובים כמו אלה של אבותינו ואמהותינו, התורשה היצירתית, האוהבת ומלאת התבונה שגלגולינו הרבים מכילים. נאמר שאם אדם תיקן בגלגול אחד פגם מהותי, אותו פגם לא ישוב עמו לגלגול הבא ויחשב לו בבית הדין של מעלה כזכות, כמעלה, גם אם בגלגולים הבאים לא פעל על מנת לחזק אותו. לצורך העניין, אדם שהשלים דרך מסוימת מול לימוד תורה עשוי להתגלגל להבא כאדם ממוקד בפן החומרי של המציאות, אם ברמה חברתית, כלכלית או יצירתית, את פועלו מול הלימוד הרוחני השלים ועל כן יהיה עליו להמשיך את דרכו בצד השני של אותו המטבע - הקיום האנושי הגשמי. התיקונים שעל כל אחד ואחת מיאתנו היה לבצע במהלך נסיגתה האחרונה של ונוס היו עמוקים וכואבים, השלת עורנו שדבקו בו מגוון קליפות שהבאנו עמנו מחיים אחרים כמו אלה שירשנו משושלותינו אינה עניין של מה בכך ורבות מאיתנו עדיין מתאוששות מההשלכות של יציאתנו לחופשי מאותם כבלים. השחרור לא מתבצע ברגע אחד, החזרה על נקודת הגבול של סרטן ואריה מעמתת ומובילה להתפכחות נוספת, שלישית במספר למחזור נסיגת לב זה - היכולת לשחרר באופן שלם דורשת מאיתנו להתפקד במהלך השבוע שלאחר הירח המלא על מנת שנוכל להגיע לסופו המלא של תהליך זה עם הבנה ברורה של האופן שבו הרעל בו נאחזנו למעשה הפך לכוח מרפא בחיינו ובנרטיב האישי שלנו, דבר היוביל לקבלה והשלמה עם כאב הפגיעה הראשונית וראייתו כבקשה עמוקה של דמנו לתקן את אשר התבקש מאיתנו עוד קודם לידתנו לחיים אלה.



אמנם אחוזת הירח של הירח המלא נשלטת על ידי שבתאי אך זהו עדיין מזל דגים היופיטרי והאחרון בגלגל, על כן מיקומו של הגורו הגדול בבית ה2 מהירח ובמזל טלה מחזק את עצמאותנו המחשבתית והרוחנית כמשאב עיקרי בחג חברתי ומשפחתי זה. ערכינו הם הבסיס ליציבות אישיותנו האינדיבידואלית, החופש האמיתי של יופיטר בטלה נובע מחיבור לאש הפנימית שמתגברת לאור נסיגתו של יופיטר, אותה אש בריאתית הנוגעת להזנה, לקיום ולהנאת צורתנו הארצית. בטלה קיימת תנועה השרדותית, אחת שמסוגלת להתאים עצמה לתנאיה של מלחמה חברתית (מול מאזניים) בפרט - האנרגיה הזכרית דומיננטית ומובילה, היא ההנהגה של ראשנו המקושר למזל טלה ולבית ה1 הטבעי, משכן המוח ומערכת ההפעלה המאחדת המובילה את כל איברי הגוף במחשבה, בדיבור ובמעשה. יופיטר שהוא החסד ותנועת ההתרחבות הנובעת מאיכויותינו הרוחניות מבקש מכולנו במעברו במזל טלה להקשיב לתנועת ה"לך לך" בדומה לאברהם אבינו המקושר לאיכות החסד היופיטרית. עלינו לקום וללכת בעצמנו, לבד ובלי פחד, ליזום את ההתקדמות אל עבר המטרה בהליכה שמעוררת התבוננות פנימית וטרנספורמציה בעצם פעולתה.


על מנת להתחבר לאיכויותיו של כוכב צדק עלינו לגלות את המלכות שבתוכנו, להבין שאנו חיים בדור בו כל אדם נוהג על פי מידת הצדק שלו - מה שהוא רוצה ומה שצודק לדעתו, כך קורה כשחיים תחת ממשלה ולא תחת מלוכה. המלכות יכולה להגיע רק כשהאינדיבידואל מייצג את הכלל, ללא הבדל בין תתי הקבוצות הקיימות בתוך הקבוצה השלמה.

יופיטר/צדק/גורו עדיין בשיתוף פעולה עם ראהו, ראש הדרקון המעיר בנו את תאוות ההצמדות לחומר ולאשליה שהוא מביא עמו, מעמד מדומה הנובע מתפיסת התת מודע את השפעתנו על החברה דרך ייחודיותנו.

זנב הדרקון קטו בבית ה8 מהירח במאזניים מחדד את הטרנספורמציות המתבקשות במערך הצדק החברתי כפי שהוא מתקיים כעת, מלא במשחקי כוחות, מניפולציות ותנועות רגשיות חבויות ביחס למשאביו של האחר. התמרת מערכות היחסים האישיות שלנו מדינמיקה של שולט ונשלט/תוקף וקורבן לדינמיקה של שותפות, אחריות אישית ועזרה הדדית חייבת להתבצע על מנת שנשכיל לחולל את אותה מהפכה גם בספקטרום הרחב של החברה.

אדם המבקש לעשות שלום עם אויביו אך נמצא במלחמה עם שכניו במקרה הטוב פועל מתוך עיוורון עמוק ובמקרה הרע מתוך השחתה מוסרית עמוקה ואין לסמוך עליו גם אם ידע להשתמש בכל כלי הדיפלומטיה החיצוניים, שכן הרמוניה רחוקה מסדר העדיפויות שלו והוא בדרך כלל פשוט למד להשתמש בשפה שהקונצנזוס מקבל כ"שפת הצדק החברתי" הלגיטימית לשעתו בעוד שכוונותיו נשארות מעוותות וגרנדיוזיות לחלוטין.


השמרו מנרקסיזם אקטיביסטי וצדקנות פוליטית, אם בתוככם ואם סביבכם שכן אלה נגיפים קשים המסתובבים באוויר ומבקשים להרעיל כל חלקת אמת אובייקטיבית באשר היא.

מחזור הירח הבא של חשוון יכלול בתוכו 2 ליקויים; האחד ליקוי ירח אחרון בטלה והשני ליקוי חמה בבתולה (ראשון למעבר ראש וזנב הדרקון על ציר הרפואה של דגים ובתולה), על כן רצוי מאוד שנלמד לטפל באגרסיות וביצרים הנמוכים הנובעים מאיתנו לפני כן, גם אם ברמת העלאת מודעתנו אליהם ובטח ובטח בהסכמתנו לגשת לטיפולם ולהפסיק עם הדחיינות העצלה. חודש תשרי בחציו השני מבקש מאיתנו לחגוג את חיינו, את עצמאותנו, לשמוח עם משפחתנו וחברינו, התעלות מרקורי האחראי לקשרינו החברתיים ולתקשורת החל מה1.10 בבתולה והיציאה מאיזור נסיגתו תפתח עבורנו דרכים חדשות להתאים עצמנו לזולת מבלי לאבד את קולנו ואורנו הייחודי. רוחות של שינוי עוטפות אותנו בכניסתנו לשנה החדשה, מפנות מקום למציאות חדשה להרקם - קודם בעצמיותנו והלאה מול סובבינו.


כשכל אינדיבידואל דואג לעצמו, לתפקידו ולאורו הייחודי יש ביכולתנו ליצור מעגל רחב של אהבה הנובעת מקשרים אותנטיים, אלה שלא מבקשים מאיתנו לבטל את עצמנו, את דעותינו ואת תפיסת עולמנו האישית אלא יודעים לחגוג אותה על כל ההבדלים המתקיימים בדינמיקות החברתיות, המשפחתיות והתרבותיות שלנו. תמיד יהיו גורמי רודנות מחרחרי מלחמה המבקשים לפלג ולהסית, להפחיד וללחוץ על הפחדים ההשרדותיים שלנו ובזאת לעורר תנועה תת הכרתית הנשענת על דחיית הזר, החריג והלא מוכר - גדולתנו כעם היא הפלורליזם האורגני המתקיים בו, תאים רבים של תרבויות, מסורות וגישות שונות זו מזו שיחד בונות את ביתנו הרב גוני עליו הליברליזם הפוליטי המושחת יכול רק לחלום, או יותר נכון, זה המהווה עבורו הסיוט הכי גדול -שכן צמיחה טבעית מתוך שורשי העם לעולם לא תתאם לאג'נדות המשרתות את הממשל, אך לנצח יהוו בסיס איתן עבור המלוכה הראויה והמקודשת של האנושות. שנזכה לירח מבורך, חג שמח ומאיר פנים וכמובן שיהיה לכולנו ב ה צ ל ח ה ! על היצירות במאמר זה - ילידי ירח אוטרה בהדרפאדה

Comments


bottom of page